Peraka Tradicionālās amatniecības

Valsts Peraka Malaizijā ir pazīstams kā “Sudraba valsts”, kā tas reiz bija bagāta ar alvas, kam ir sudrabaini spīdumu. Šodien valsts ir vairāk slavens ar savu tradicionālo rokdarbu nevis palicis tās alvas ieguves rūpniecībā. Malaizijas ciemi ir vieni no galvenajiem centriem amatniecības ražošanas, jo īpaši slavenā Labu sayong.

Labusajonga ir sugas vārds ūdens kannas ražoti ciematā Sajonga, tikai ārpus Kuala Kangsara. Spīdīga un melnā, šie ķirbis formas pudeles ir variācijas formā. Labu Tanah balstās pēc pudeles ķirbis, bet Labupukunga ir sena cilindriskā kakla līdzīga gārnis s, kas ir bieži sastopamas rīsa laukos. Labu Gelugora uzņemas savu nosaukumu no Assam Gelugora kas ir dzelteni oranžā kroku citrusaugļi, kas tiek izmantots kā garšvielas in curries. Tas īpaši ūdens krūze ir bulges ap savu ķermeni. Labu panai ir ribas visapkārt, gan vertikāli, gan horizontāli. Neolīta Vecums potshreds atrodami Lenggong, Peraka liecina, ka izgatavošana Labu ir sena māksla, kas ir izstrādāts ar laiku.

Par Labu pieņemšanā ir galvenokārt domēna sievietes. Pirmais solis, lai padarītu šāda veida ūdens krūka ir vākšanas māla no upes krastā. Dienās senos laikos sievietes tika neattaisnot darīt šo uzdevumu vai pat būt tuvumā, bet māla tika vākti. Māls žāvē saulē, un java un piesta strādāja ar kājām tiek izmantota, lai mārciņa tā, lai tā ir brīva gaisa kabatās. sijā noņemt rupjus materiālus, un formas cilindrā izmantojot pelējuma ērtākai lietošanai.

No māla veidošanā process sākas ar izlocīties cilindrisks gabals no sākuma līdz beigām, veidojot apli. tad podnieka ritenis tiek vērptas un māla ieknieba ar īkšķi un rādītājpirkstu, lai tā paceļas vertikāli. Prasmes un kontrole ir nepieciešama, lai veidotu ķermeni, kaklu un galvu. Bambusa lāpstiņu tiek izmantota, lai noskūties lieko javu, bet neliela, koka airi tiek izmantota, lai veidotu un firma ķermeni. Visbeidzot, plakana gabals no māla piestiprināts kļūst par tās pēdu. Krūka tagad rotā motīviem un atvieglotas ar oļiem. Tas ir tad ievieto apgriezts krāsnī. Pēc apdedzināšanas četras stundas, to noņem un apglabāts nelobītu pelavām, un kas nodrošina melnu spīdumu uz to. Mētelis sveķiem tiek piemērots tās kājām, lai padarītu to ūdensizturīgs.

Vēl viens populārs tradicionālās amatniecības ir aušana paklāji no Pandanas un mengkuanga lapām. Mats austi no Pandan tiek uzskatīts pārāka šajā austs no mengkuang jo bijušais ir lokāmu. Lapas, nu Pandan vai mengkuang, ir sagatavoti aušanai, samazinot tos abos galos. Mugurkaula un ērkšķi ir attīrīta no lapām, kas pēc tam tiek sakārtoti kopās vienādos garumos.

Dažreiz, mengkuang lapas ir viegli pounded ar klubu, lai mīkstinātu tos. Tad tos iemērc ūdenī uz divām dienām un žāvē ēnā. Kad sauss, lapas ir sadalīta divās daļās. Viena porcija ir paredzēts izmantot savā dabiskajā krāsā, bet otrs ir mērcētas krāsvielas, kas ir vāra ūdenī. Purple un tumši zilā ir standarta krāsas, lai gan vairāk dinamiskas krāsas, piemēram, dzeltenā un rozā ir arī gūst popularitāti. Pēc tam iegremdē vienu stundu, lapas izņem un ļauj nožūt. Kas šādi ir smoothening lapām, izmantojot bambusa vai koka gludāka.

aušanas process tagad var sākties, un dažādas metodes tiek izmantotas, lai ražotu pīnes dažādu modeļiem, kas tiek nosaukti pēc augiem un dzīvniekiem šādiem kā bambusa dzinumu, durian ziedu, krustnagliņu ziedu, kas peld lapsas elkonis, tīģera ķepa, tarakāns spārnu. Tas aizņem aptuveni desmit līdz piecpadsmit dienas, lai pabeigtu mat, atkarībā no tā lieluma un prasmes par audēja. Par Pandan un mengkuang aušanas atstāj ne tikai ražo paklāji, bet grozi, pārtikas vāki, maki, ventilatori, kastes un cepures -. Apkalpo gan funkcionālās un dekorēšanai

Unikāls Peraka, tekat ir malajiešu mākslas forma ar unikāla identitāte. Tas ir zelta izšuvumiem, ko brošēšana zelta diegu pāri karšu veidnes, lai izveidotu izvirzīts atvieglojumus samts veids. Bieži krāsas samta ir zaļā, zilā un sarkanā krāsā. Ar zelta kontrasts pār samta rada maigu roku darbs, kas ir ar augstu vizuālo skaistumu. Motīvi izmanto iedvesmo augiem un ziediem, piemēram, Cempaka ziedu, jasmīna un ūdens salātu lapām. Spīguļi ir arī dažreiz izmanto, lai sasniegtu īpašus efektus. Tekat gabali tradicionāli izmanto spilvendrānas, spilvenu pārvalki, beteles riekstu kastes un čības.

Lai saglabātu ar mainīgajām reizes, pieteikumi tekat tagad ietver somas, galds audums, dekoratīvie sienu paneļi un lūgšanu paklājiņus. Peraka kāzām, izmantošana tekat ir obligāta. Bukit Chandan, ciems netālu Istana Iskandariah, sultāna pils, tiek uzskatīts, ka dzimtene tekat. Novecot dienām, mātes izturējis paņēmienus savu meitu, kas bija vajadzīgi, lai izveidotu savu tekat gabalus, kas paraded viņu kāzām. Lai gan mehāniski tekat tagad ir pieejams, tas ir roku šūtas dizainu, kas ir ļoti vertīgi.